Zoekwoord Onderzoek

Die webpagina gaat niet vanzelf bovenin de zoekresultaten komen!

We helpen u met het vinden van de juiste zoekwoorden

Topposities middels onderzoek

Topposities komen tot stand doordat een webpagina zeer relevant is t.o.v. de zoekopdracht. Daarnaast is het belangrijk dat de webpagina kwalitatief hoogstaande informatie heeft en dus betrouwbaar is.

In de basis zijn dit de twee belangrijkste toepassingen van zoekwoordonderzoek:

  1. het vinden van woorden en woordgroepen die u in uw webpagina kunt opnemen;
  2. het krijgen van inzichten om nieuwe content te maken die gebruiksvriendelijker en relevanter is.
Vind concurrerende zoekwoorden

"We vinden dé concurrerende zoekwoorden en teksten voor u.
Dát is de basis van online succes."

Onderzoek welke zoekwoorden de beste kansen opleveren

Zoekwoordonderzoek is belangrijk voor goede vindbaarheid, met de juiste woorden, voor de juiste doelgroep.

Gebruik verkeerde zoekwoorden en uw website of webshop wordt verkeerd of helemaal niet weergegeven.

Gebruik de juiste zoekwoorden en u kunt de concurrentie domineren en uw bedrijf naar een hoger niveau tillen.

Wilt u meer weten? Email naar admin@imeco.nl.

Zoekwoord gebruik door potentiele klanten-bepalen

We hebben oog voor details terwijl we het overzicht bewaren en uw doelen behalen.

Een online marketing bureau die u begrijpt

De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.

Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei. 

Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes. 

Gratis advies zodat u direct kunt starten

Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.

Strategische gebruik van kansrijke zoekwoorden

Imeco heeft sinds 2000 veel zoekmachine ervaring opgebouwd. We kunnen uw niche bestuderen en uw zoekmachine rankings verbeteren. Onze SEO-specialist onderzoekt de zoekmachine aanwezigheid van uw website of webshop. Vervolgens ontvangt u advies m.b.t. welke zoekwoorden u online concurrentie voordelen kunnen behalen.
Search Engine Result Page
Voorbeeld d.d. 10 februari 2021 van resultaten van ons zoekwoord onderzoek en zoekmachine optimalisatie
Google Mobile Search Engine Result Page
Voorbeeld d.d. 10 februari 2021 van resultaten van ons zoekwoord onderzoek en zoekmachine optimalisatie

Ideale zoekwoorden voldoen aan 3 criteria:

1. Er is zoekvolume: Mensen zoeken ernaar, anders leveren de zoekwoorden geen website bezoekers.

2. Er is relevantie: de zoekwoorden zijn relevant voor uw dienstverlening of sluiten aan bij de intentie.

3. Er is gezonde concurrentie: uw website heeft een realistische kans om te scoren t.o.v. andere sites.

Tools welke we gebruiken voor zoekwoord onderzoek

Hoe kiest u goede zoekwoorden?

Gebruik eventueel deze tools:.

> Google Zoekmachine: toets een woord in het zoekvak van Google zoals bijvoorbeeld ‘loodgieter’ en zie welke woordcombinaties Google automatisch aanvult als suggestie.

> Google Trends: d.m.v. grafieken krijgt u inzicht wanneer en hoe vaak op een bepaald woord is gezocht. Vergelijkingen tussen steden, landen en talen is mogelijk.

> Google Zoekwoordplanner: u kunt onderzoek doen hoe en hoeveel naar bepaalde woorden wordt gezocht in de Google zoekmachine.

> Ubersuggest: een gratis tool waarmee u zoekwoorden, zoekwoord ideeën en zoekvolumes kunt vinden.

Welke lengte moeten zoektermen of zoekwoord combinaties hebben?
Varieer in aantal woorden in zoektermen. Korte zoektermen (short tail) zoals ‘dakdekker‘ hebben veel zoekvolume en veel concurrentie. Lange zoektermen (long tail) zoals ‘wie is de beste dakdekker van nederland‘ hebben minder zoekvolume en minder concurrentie en zullen weinig maar zeer relevante website bezoekers opleveren.

Lange zoektermen zullen niet veel maar wel goede kansen en gedurende de jaren hoge kwaliteit leads binnen halen.

Welk zoekvolume is toereikend?
Idealiter is elke hoofdpagina van uw website geoptimaliseerd voor 1 à 2 korte zoektermen met veel zoekopdrachten per maand (meer dan duizend). De subpagina’s van uw website kunnen gevuld worden met lange zoektermen (meer dan 80 zoekopdrachten per maand).  Gebruik daarnaast ook niche gerelateerde zoektermen (meer dan 10 zoekopdrachten per maand).

Welke type zoektermen zijn nodig?
Ga op zoek naar zoektermen waarmee mensen zoeken naar uw diensten of producten. Zoek vervolgens naar synoniemen en gerelateerde zoekwoorden en verwerk deze subtiel in uw webpagina’s. Hiermee geeft u zoekmachines de gelegenheid om de inhoud van uw webpagina’s beter te begrijpen en te classificeren. Maak er geen potje van, de tekst moet prettig leesbaar blijven voor mensen en machines.

Gebruik hiervoor eventueel de volgende scenario’s en tools:

> Gebruik de incognito mode van Google Chrome of InPrivate mode in Microsoft Edge.

> Gebruik een browser welke niet is ingelogd bij Google (gmail of andere Google producten). Gebruik de Google Ad Preview tool.

Elke zoekopdracht én zoekresultaat is anders! 
Google geeft verschillende zoekresultaten als u bijvoorbeeld op andere locaties bent, als u wel of niet bent ingelogd met een Google account, of u wel of niet incognito mode gebruikt, of u wel of niet eerder heeft gezocht en geklikt op zoekresultaten.

Test dus ook de zoekresultaten die Google geeft bij deze verschillende mogelijkheden!

Ziet u een landkaartje van uw locatie met daaronder een aantal bedrijven genoemd in uw Google Zoekresultaten?

Deze zoekresultaten duiden op “lokale SEO” en dat is iets anders dan algemene SEO. De kaart en website zijn lokale vermeldingen welke grotendeels uit Google Mijn Bedrijf komen. Meldt uw eigen bedrijfslocaties hier ook aan.

Welke websites staan bovenin de zoekresultaten als u zoekt op de door u gewenste zoektermen?

Bekijkt deze webpagina’s. Welke korte en lange zoektermijn ziet u? Heeft de webpagina bepaalde afbeeldingen? Ziet u interessante inhoud welke u op uw eigen unieke wijze in uw eigen website wilt zetten?

Gebruik dezelfde methode om concurrenten én uzelf te meten.

Er zijn diverse goede meetmethoden. De MOZ Domain Autorithy is in de basis gratis te gebruiken.  Andere opties zijn de Semrush autoriteit checker en Ahrefs website checker.

U én uw concurrenten zijn doorlopend in beweging. De zoekmachine resultaten ook!

Website rankings verbeteren is een doorlopend proces van testen en inzichten krijgen. Hierdoor is het cruciaal om te meten hoe veranderingen aan uw website uitpakken. Zo komt u te weten wat wel werkt en wat niet werkt.

Er zijn vele z.g. ‘ranking checkers’, de meeste zijn betaalde versies of met gelimiteerde gratis opties. Test bijvoorbeeld:

Online marketing klanten van Imeco ontvangen gratis toegang tot ranking en rapportage tools.

Voor de meeste tools moet maandelijks een fors bedrag worden betaald. Daarnaast vraagt gebruik van deze tools de nodige kennis en tijd. Klanten van Imeco krijgen toegang tot een online marketing beheerpaneel welke Imeco voor ze heeft ingericht. Hiermee hebben ze altijd inzicht in de prestaties van de eigen website(s) en/of webshop(s).

Luister naar de enthousiaste uitleg van Neil Patel m.b.t. het vinden van zoekwoorden