Het speelveld: Eef Neienhuijsen verzorgt projectmanagement, projectleiding, advies en onderwijs op het gebied van (her)inrichting van de openbare ruimte. Hij werkt o.a. voor gemeentes, hogeschool, projectontwikkelaars & aannemers.
De doelstelling: Verander onze standaard website in een sterk presentatiekanaal met relevante informatie, én maak deze vindbaar voor potentiële opdrachtgevers. Train en begeleid ons zodat we op termijn zelf online marketing kunnen uitvoeren.
De oplossing: Een vlotte WordPress website welke met zoekwoordonderzoek en contentmarketing is geoptimaliseerd voor gegeven doelgroepen.
Technische zoekmachine optimalisatie en high-end WordPress hosting zorgen voor snelle laadtijden. Middels doorlopende online marketing promotie wordt de website steeds beter gepositioneerd in Google.
Adviesgesprek > Onderzoek > Voorstel > Uitvoering > Oplevering > Meting > Beheer > Promotie
Eef is een ervaren adviseur en projectmanager met heldere ideeën. Zijn combinatie van innovatie en duurzaamheid heeft geleidt tot een prijswinnend project en projectmethodiek. Zonder strategische marketing kennis formuleerde hij heldere online doelen.
In een lange sessie met Eef hebben we inzicht gekregen in zijn werkgebied en mogelijke afnemers. Vervolgens hebben we op hoofdlijnen advies uitgebracht rondom het uiterlijk, de inhoud en de promotie van zijn toekomstige website. Daarnaast is afgesproken om in ons uitgewerkte voorstel mee te nemen dat we beeldmateriaal van zijn projecten gaan maken.
Leermoment: bij het begin beginnen, voorstellen, kennis uitwisselen, doelen vastleggen, adviseren.
Het vertrekpunt was al vol vertrouwen en het advies gesprek deels een brainstorm sessie. De gedetailleerde informatie was direct bruikbaar als input voor het online marketing onderzoek en navolgende voorstel. Dit was een deel van de resultaten en voorgestelde acties:
Leermoment: Coronatijd maakt het lastig om ‘even snel langs te gaan’ of ‘even snel een online sessie starten’ want iedereen zit volgeboekt in de thuiswerk situatie: dus verder van tevoren én ruimer plannen.
Na akkoord op het voorstel zijn deze subdoelen gerealiseerd:
Leermoment: Eerst het gouden uurtje goed gebruiken om korte foto’s en video’s te schieten en de beelden vervolgens direct showen aan de klant en evt nabewerking afstemmen.
We hebben het complete pallet aan WordPress beheer en marketing ingesteld:
Leermoment: Stuurgroep na onderzoeksfase vragen welke online marketing rapporten zij wensen en hoe en wanneer zij deze rapporten willen ontvangen.
Ik ben bij voorkeur voorzichtig op internet, mag ik op dat cookie klikken?
Eef
Verwacht het beste en bereid je voor om verrast te worden als het anders gaat dan je verwacht.
Jeroen