Adviesbureau Website Case Study: NH Open Ruimte

Het speelveld: Eef Neienhuijsen verzorgt projectmanagement, projectleiding, advies en onderwijs op het gebied van (her)inrichting van de openbare ruimte. Hij werkt o.a. voor gemeentes, hogeschool, projectontwikkelaars & aannemers.

De doelstelling: Verander onze standaard website in een sterk presentatiekanaal met relevante informatie, én maak deze vindbaar voor potentiële opdrachtgevers. Train en begeleid ons zodat we op termijn zelf online marketing kunnen uitvoeren.

De oplossing: Een vlotte WordPress website welke met zoekwoordonderzoek en contentmarketing is geoptimaliseerd voor gegeven doelgroepen.
Technische zoekmachine optimalisatie en high-end WordPress hosting zorgen voor snelle laadtijden. Middels doorlopende online marketing promotie wordt de website steeds beter gepositioneerd in Google.

Wordpress installatie, bouw inclusief foto's en video's
De website is 140% sneller, ontvangt 870% meer bezoekers, de gemiddelde bezoektijd is 358% langer en er komen voor het eerst website aanvragen. (vergelijk is  lastig, voorgaande website bestond uit 1 webpagina)

Plan Van Aanpak

Adviesgesprek > Onderzoek > Voorstel > Uitvoering > Oplevering > Meting > Beheer > Promotie

1. Adviesgesprek

Eef is een ervaren adviseur en projectmanager met heldere ideeën. Zijn combinatie van innovatie en duurzaamheid heeft geleidt tot een prijswinnend project en projectmethodiek. Zonder strategische marketing kennis formuleerde hij heldere online doelen.

In een lange sessie met Eef hebben we inzicht gekregen in zijn werkgebied en mogelijke afnemers. Vervolgens hebben we op hoofdlijnen advies uitgebracht rondom het uiterlijk, de inhoud en de promotie van zijn toekomstige website. Daarnaast is afgesproken om in ons uitgewerkte voorstel mee te nemen dat we beeldmateriaal van zijn projecten gaan maken.

Leermoment: bij het begin beginnen, voorstellen, kennis uitwisselen, doelen vastleggen, adviseren.

Wordpress advies
Resultaat: vertrouwen in de samenwerking

2. Onderzoek & voorstel

Het vertrekpunt was al vol vertrouwen en het advies gesprek deels een brainstorm sessie. De gedetailleerde informatie was direct bruikbaar als input voor het online marketing onderzoek en navolgende voorstel. Dit was een deel van de resultaten en voorgestelde acties:

Wordpress case study
Resultaat: voorstel gebaseerd op feiten
  1. Online is weinig gedegen informatie beschikbaar in deze niche markt voor beleidsmakers uit de publieke en private sector;
  2. De website moet worden gebouwd rondom voorbeelden van Eef’s kenmerkende managementstijl, projectmethodiek en sterke resultaten;
  3. NH Open Ruimte heeft prachtige projecten maar geen hoge kwaliteit beeldmateriaal voor online marketing. We gaan overtuigende teksten, foto’s en video’s maken;
  4. Potentiële klanten gebruiken zeer vaak het eigen netwerk in de oriëntatie fase;
  5. LinkedIN geeft in dit vakgebied goede kansen om de waarde van Eef uit te dragen. Een combinatie van organische berichten en advertenties zal rendement geven;
  6. WordPress is een sterke, veilige oplossing welke kan meegroeien met de klant. 

Leermoment: Coronatijd maakt het lastig om ‘even snel langs te gaan’ of ‘even snel een online sessie starten’ want iedereen zit volgeboekt in de thuiswerk situatie: dus verder van tevoren én ruimer plannen.

3. Uitvoering & Oplevering

Na akkoord op het voorstel zijn deze subdoelen gerealiseerd:

  1. De WordPress website opgezet in High-end Google Cloud hosting;
  2. Een @nh-openruimte.nl Google Cloud emailaccount aangemaakt;
  3. Wireframes van concept website omgezet in een WordPress thema design;
  4. Samen met de klant projecten bezocht en extra foto’s en video’s gemaakt;
  5. Adobe Suite gebruikt voor het verbeteren van foto’s en video’s;
  6. WordPress website geheel in standaard beschikbare plugins gemaakt.

Leermoment: Eerst het gouden uurtje goed gebruiken om korte foto’s en video’s te schieten en de beelden vervolgens direct showen aan de klant en evt nabewerking afstemmen.

Wordpress website uitvoering en oplevering
Resultaat: de website stijl kiezen welke past bij de klant
Wordpress onderhoudsovereenkomst
Resultaat: inzicht in WordPress en marketing resultaten

4.Meting & Beheer

We hebben het complete pallet aan WordPress beheer en marketing ingesteld:

  1. Online doelen gedefinieerd en Google Analytics daarop ingericht;
  2. SEO toolset ingericht zodat we de zoekmachine posities kunnen volgen;
  3. Metingen, rapportage en overleg momenten afgesproken met de klant;
  4. WordPress onderhoudsovereenkomst afgesloten en proces ingericht;
  5. Website backups ingericht.

Leermoment: Stuurgroep na onderzoeksfase vragen welke online marketing rapporten zij wensen en hoe en wanneer zij deze rapporten willen ontvangen.

Project quotes

Ik ben bij voorkeur voorzichtig op internet, mag ik op dat cookie klikken?

Verwacht het beste en bereid je voor om verrast te worden als het anders gaat dan je verwacht.