Social Media Advertenties

Betrokkenheid bij uw bedrijf uitbreiden d.m.v. social media advertenties.

Social media advertenties kunnen in 3 dagen draaien en creëren direct fans, likes en reacties

Waarom social media advertenties (SMA)?

Sociale advertenties kunnen aan specifieke doelgroepen worden weergegeven. Als voorbeeld kunt u Facebook advertenties laten zien aan hoger opgeleide vrouwen in een straal van 100 kilometer om Breda welke zijn geinteresseerd in culinaire influencers.

Compensatie voor teruglopend organisch bereik. Social media algoritmes geven niet-betaalde berichten steeds minder zichtbaarheid. U kunt met advertenties heel snel bestaande fans en uw doelgroepen bereiken.

Opschalen en complementeren van organische aanwezigheid. Het uitbreiden van oranische fans is een kostbaar en langdurig proces. Met sociaal adverteren kunt u dit proces versnellen en de kosten controleren.

Bestaande en gewenste klant soorten in kaart brengen

"Met adverteren op social media krijgt u diepe inzichten in bestaande en toekomstige klanten, daarmee kunt u producten, diensten en verkopen verbeteren."

Bij adverteren op social media platforms worden uw advertenties weergegeven in de tijdlijn of stories.

Elk platform heeft een eigen publiek en advertentie mogelijkheden.  Daarom is het belangrijk om de advertentie soorten, de afmetingen en de inhoud per social media kanaal te optimaliseren.

Met inzicht in uw doelgroepen en A/B testen kunt u de ROI maximaliseren door  advertentiecampagnes te verfijnen.

Kies 2 à 3 social media platforms waar u en uw doelgroepen zich goed voelen en specialiseer u in deze communicatie kanalen.

Social Media Àdvertenties om uw bereik en betrokkenheid bij uw bedrijf te vergroten

Efectieve social media berichten hebben een goede balans van menselijkheid, expertise en betrouwbaarheid. Ze lossen problemen op, voorzien in behoeften en bouwen vertrouwen.

Een online marketing bureau die u begrijpt

De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.

Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei. 

Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes. 

Gratis advies zodat u direct kunt starten

Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.

Social Media Adverteren (SMA) is hierom belangrijk:

  1. Het kan de bekendheid verhogen van een bestaand of nieuw merk, bedrijf, product of dienst.
  2. Het kan de reputatie versterken van een merk, bedrijf, product of dienst.
  3. Het kan potentiële nieuwe relaties benaderen.
  4. Het kan aandacht en bezoekersverkeer verhogen voor website of webshop.
  5. Het kan aandacht en bezoekersverkeer verhogen voor een fysieke winkel.
  6. Het kan snel test resultaten genereren en inzicht verhogen.
  7. Het kan de flexibiliteit verhogen t.o.v. andere advertentie opties.
Ontmoet deze buyer persona Daan, een UX/UI designer uit Oosterhout
Voorbeeld van een buyer persona

In 4 stappen naar top social media advertenties

1. Beschrijf doelgroepen: Definieer het type klanten dat bij u koopt én omschrijf het type klanten welke u graag wilt hebben. Maak buyer Personas!

2. Maak diverse advertenties: Zet diverse teksten, afbeeldingen en video’s in om doelgroepen te verleiden.

3. Maak maatwerk landingspagina’s: Zorg dat uw (potentiële) klanten ontvangt in de juiste stijl en met de juiste aanbieding.

4. A/B testen: Blijf nieuwe social media advertentie varianten én landingspagina varianten uitproberen. Meet resultaten en blijf uw advertentie campagnes verfijnen.

Tools welke we gebruiken voor social media advertenties

Hiernaast gebruiken we de advertentie en statistiek modules van de social media platforms

Mogelijke Facebook advertentie campagne doelstellingen:

Facebook heeft een zeer compleet pallet aan doelstellingen van advertentie campagnes. Verder in deze pagina zoomen we in op de eigenschappen van de campagne doelstellingen.

Campagne doelstellingen in de Facebook advertentie module

We laten hieronder de details zien van bovenstaande campagnedoelstellingen.

BEKENDHEID

Merkbekendheid
Laat je advertenties zien aan mensen van wie de kans het grootst is dat ze zich de advertenties zullen herinneren.

Bereik
Laat je advertenties aan het maximale aantal mensen zien.

Merkbekendheid
Bereik
Vorige slide
Volgende slide

OVERWEGING

Verkeer
Stuur mensen naar een bestemming, zoals een website, app, Facebook-evenement of Messenger-gesprek. Zie ook facebook.com/help/

Betrokkenheid bij een bericht
Genereer meer pagina-vind-ik-leuks, reacties op evenementen of berichten, opmerkingen of deelacties. Betrokkenheidstypes:

  • Betrokkenheid bij bericht
  • Pagina-vind-ik-leuks
  • Reacties op evenementen

Appinstallaties
Laat je advertentie zien aan mensen die het meest waarschijnlijk je app downloaden en er interactie mee hebben. Campagnetype appinstallaties:

  • Automatische app advertenties
  • App advertenties

Zie ook facebook.com/help/

Videoweergaven
Laat mensen videoadvertenties zien.

Leads genereren
Verzamel leads voor je bedrijf of merk.

Chatberichten
Zorg dat meer mensen chatberichten naar je bedrijf sturen via Messenger en Instagram Direct.

Verkeer
Betrokkenheid bij een bericht
Appinstallaties
Videoweergaven
Leads genereren
Chatberichten
Vorige slide
Volgende slide

CONVERSIE

Conversies
Laat je advertenties zien aan mensen van wie de kans het grootst is dat ze waardevolle acties uitvoeren, zoals het doen van een aankoop of het toevoegen van betalingsgegevens, op je website, in je app of in Messenger.

Verkopen uit catalogus
Gebruik je doelgroep om mensen advertenties te laten zien met artikelen uit je catalogus.

Winkelverkeer
Toon je advertentie aan mensen die het meest waarschijnlijk je fysieke winkels bezoeken wanneer ze in de buurt zijn. Zie ook facebook.com/help/

Conversies
Verkopen uit catalogus
Winkelverkeer
Vorige slide
Volgende slide

Neil Patel belicht in deze video Google Ads En Facebook Ads