Vermeldingen & Backlinks

Naast een goede website ook aanwijsbaar actiever zijn dan de concurentie.

Actief online = vermeldingen van u, uw bedrijf, producten en diensten + backlinks.

Online actief zijn kan op vele manieren

Laat uw autoriteit en bedrijvigheid zien:
1. Deel regelmatig kennis in een blogpost
2. Vraag om reviews over uw bedrijf
3. Vraag bloggers om over u te bloggen
4. Participeer in zakelijke platformen
5. Gebruik 1 of meer eigen social media kanalen in om  een inkijkje te geven in uw bedrijvigheid en expertise.

Backlinks: 
Dit zijn linkjes naar een webpagina binnen uw website of webshop. Vaak is een backlink onderdeel van bovenstaande punten. 

Influencers:
Mensen met een groot bereik welke uw bedrijf onder de aandacht brengen. Controleer of hun volgerspubliek echt en relevant is alvorens ze te contacteren.

Vermeldingen en backlinks realiseren

"Google zoekt relaties tussen woorden en zinnen, waaronder bedrijfsnamen, merknamen en productnamen en beschrijvingen. Wij zorgen voor relevante verbintenissen met websites van klanten die daarvan profiteren."

Soms werken we alleen aan de omgeving van de website en niet aan de website zelf.

We gaan dan vele partijen verzoeken om vermeldingen en backlinks m.b.t. uw bedrijf. Zoekwoord onderzoek is een belangrijk onderdeel van dit werk.

Zoekmachines zoals Google hebben richtlijnen voor webmasters gepubliceerd waarin staat wat ze wel niet toestaan. 

Met deze kennis zijn we in staat om goede keuzes te maken welke een langdurig positief effect hebben op de positie van websites in zoekmachines.

Ons SEO-team bouwt betrouwbare backlinks op basis van diepgaande kennis en ethische SEO-technieken.

Linkbuilding en outreach is heel zinvol maar wel tijdrovend

Een gezond backlink profiel bestaat uit uitgebalanceerde content en soorten backlinks op handmatig geselecteerde sites

Een online marketing bureau die u begrijpt

De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.

Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei. 

Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes. 

Gratis advies zodat u direct kunt starten

Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.

Sterke vermeldingen en backlinks t.b.v. natuurlijke groei

Waar zijn mensen daadwerkelijk naar op zoek? Zoekmachines richten zich op zoekintentie. Hiermee wordt geprobeerd de zoekwoorden van de mensen in de juiste context te plaatsen en op die manier de gewenste zoekresultaten te presenteren.

Creëer backlinks op websites, forums, platformen en sociale kanalen welke relevant zijn t.o.v. uw producten en diensten. Hiermee is de kans groot dat de bezoekintentie overeenkomt met de zoekintentie en tevens is gerelateerd aan uw expertise en belangen.

Voorbeeld d.d. 16 februari 2021 van resultaten van backlinks controle
Majestic backlink analyse - mobiel
Voorbeeld d.d. 16 februari 2021 van resultaten van backlinks controle

Snelle check of websites geschikt zijn voor backlinks

1. Heeft de externe website goede informatie? Google is gericht op websites met correcte informatie.

2. Is de externe website relevant t.o.v. ‘u’? Google checkt of de inhoud overeenstemt met doelen van links.

3. Is de externe website veilig? Google beoordeelt of websites veilig zijn en kent daar waarde aan toe.

Uitgebalanceerd backlink profiel

Tools welke we gebruiken voor vermeldingen en backlinks

Welke soorten backlinks zijn er?

Vermeldingen in redactionele artikelen inclusief een link naar uw website.  Backlinks in externe, relevante en hoogwaardige inhoud zijn de ideale backlinks. 

Artikelen schrijven voor externe kwalitatieve websites welke relevant zijn voor uw bedrijvigheid.  Schrijf een gastbericht en vraag of u daarin een backlink naar uw eigen site op mag nemen.

Sommige sites  accepteren geen backlinks in artikel welke door gastauteurs worden ingezoinden. Vaak wordt wel  een linktoegestaan in de biografie van de auteur welke meestal onder het artikel staat of aan het artikel is gelinkt. 

Deelnemen als spreker of kijker aan webinars. Webinars worden vaak ook gepubliceerd op websites en hebben een optie om informatie over deelnemers erbij te zetten.  Gebruik die optie. Deze webinars worden als extra vaak ook geintegreerd op andere websites wat extra voordeel oplevert.

Externe websites (sociale media, forums, recensiesites, bedrijfsgisen etc) bieden vaak de optie om een ​​backlink te plaatsen in uw bedrijfsprofiel.  Zorg dat uw profiel compleet is met uw naw-gegevens en website url.

Sites publiceren vaak dankbetuigingen aan bedrfijven wanneer ze geholpen worden middels een donatie of andere hulp. Prachtig als u uw sociaal gevoel toont en prettig als waarderingen uw bedrijfsnaam en website dragen.

Uw backlink opnemen in gratis informatie en tools (pdf onderzoeksrapport, online rekenmachine voor lpg voordeel, etc) hebben veel effect. Deze bieden gemak aan de gebruikers en worden vaak geintegreerd of  gedeeld op andere websites.

Bedenk een badge om aan andere merken toe te kennen als erkenning voor hun status of prestatie. In geval die badge trots wordt getoond op websites dan zit er vaak een backlink bij naar de badge aanbieder. 

In geval u oprecht en relevant commentaar plaatst op externe websites dan is soms een backlink mogelijk mits deze waarde toevoegt. Reageer alleen op hoge kwaliteit websites, anders wordt u in verband gebracht met lage kwaliteit.

Als u een nieuwswaardige aankondiging heeft, kan een persbericht een goede keuze zijn voor public relations én online marketing. Persberichten worden niet alleen gelezen door vakbroeders maar vaak ook gedeeld wat het voordeel vergroot.

Als u een dankbare klant heeft dan kunt u vragen om een aanbeveling. Deze kan dan zowel op de website van uw klant als op een zakelijk netwerk zoals bijvoorbeeld linkedIN geplaatst worden.

U kunt relaties vragen om een review van uw product of dienst met indien mogelijk een backlink naar uw website. Reviews zijn o.a. mogelijk op Google Mijn Bedrijf vermeldingen, Facebook bedrijfspagina’s en review sites zoals Klantenvertellen en Trustpilot.

Lage kwaliteit en gebrekkige relevantie is niet behulpzaam bij het bouwen en onderhouden van een goede reputatie. Irrelevante en nepprofielen, nepteksten, nepvideo’s, nepafbeeldingen etc met daarin backlinks worden op allerlei manieren afgestraft.

In de spelregels van zoekmachines staat dat kopen en verkopen van backlinks van negatieve invloed kan zijn op zoekresultaten. Niet doen dus, kunstmatige intelligentie van zoekmachines is dusdanig goed dat betaalde links herkend worden.

Neil Patel vertelt wat wel en niet verstandig is m.b.t. backlinks