Autoresponders

Automatisch en dus snel reageren als mensen zich bij u inschrijven, reserveren, aanvragen of kopen

U kunt veel tijd besparen door email reeksen te automatiseren

Waarom autoresponders gebruiken?

Diverse studies van online marketing kanalen wijzen uit dat emailmarketing het meest effectief is.

Autoresponders zijn onderdeel van een volwassen email marketing strategie. 

Het zorgt dat u meer tijd aan kerntaken kunt besteden zodra u uw berichten via email heeft geautomatiseerd.

Daarnaast kunt u de loyaliteit van geïnteresseerden en klanten beinvloeden met slimme email reeksen.

Het is van belang om in contact te blijven met relaties zodat men aan u denkt op belangrijke momenten.

De werking van een autoresponder

"Op het juiste moment automatisch de juiste boodschap bij de juiste persoon afleveren vanaf het moment van ontvangst van persoonsgegevens, dus de eerste klap is een daalder waard"

Autoresponder systeem emails
Autoresponders om uw klantenservice en verkoop proces te verbeteren.

Neem contact met ons op indien u uw online rendement wilt verhogen.

Nu u weet hoe email tracking werkt:

Conversieoptimalisatie middels emailmarketing in het algemeen en autoresponders in het bijzonder: meer leads genereren en klantrelaties verbeteren. Dit is de basis van ROI verhoging middels online marketing

  1. Emailadressen van uw relaties zijn waardevol;
  2. Email kost u veel tijd.

1 + 1 = 2 = Investeren en dit snel terugverdienen.

Zoveel mogelijk email soorten automatiseren levert rendement. Samen met u kunnen we processen intekenen en autoresponders inrichten.

Op bekeken momenten middels vooraf uitgedokterde teksten en afbeeldingen uw soorten relaties bewegen om de door u gewenste acties te ondernemen.

Weergave van automatische emails middels autoresponders

Mits goed aangepakt kan emailmarketing het meeste rendement opleveren t.o.v. de geïnvesteerde tijd

Een online marketing bureau die u begrijpt

De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.

Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei. 

Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes. 

Gratis advies zodat u direct kunt starten

Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.

Manieren om met autoresponders meer kansen te genereren

1. GRATIS mini cursus of GRATIS proefmonster

Laat uw lezers kennismaken met een bepaald aspect van uw niche of van uw product. Gratis is hier een sleutelwoord. Dit is om mensen met een zo laag mogelijke drempel te bewegen om hun interesse kenbaar te maken door hun emailadres en evt extra gegevens aan u ter beschikking te stellen in ruil voor voor de door u beschreven tegenprestatie.

2. BETAALDE cursus of BETAALD product of een BETAALD extraatje

Eventueel met eerst een relevant cadeautje mensen bewegen om iets aan te schaffen. Geef ijzersterke service en eventuele ‘freebies’ maar verlies uw bedrijfsdoelen niet uit het oog. Nadat mensen naar tevredenheid uw gratis minicursus of gratis proefmonster hebben gebruikt is het tijd om tegen betaling een extra les, een complete cursus of retail product aan te bieden.

3. GRATIS adviezen, informatie of tips

Verzamel emailadressen met een belofte om gratis adviezen, trendinformatie of tips te sturen. Relaties vinden email vaak een makkelijke methode om geinformeerd te blijven over de laatste nieuwtjes, aanbiedingen of mogelijkheden. Speel met een autoresponder in op deze behoefte.

4. Breng eerdere adviezen, informatie of tips uit uw blog archief ter attentie

Nieuwe lezers van uw nieuwe blog berichten lezen niet uw oudere berichten. U kunt middels een autoresponder uw oude berichten onder de aandacht brengen. Bijvoorbeeld wekelijks een compilatie-sturen over een bepaald thema. Of periodiek oude maar sterke en tijdloze blog bericht promoten trekt nieuwe lezers. Uw oude archief pluggen werkt zolang nieuwe mensen zich blijven aanmelden.

5. Cross selling, bestaande producten of diensten opnieuw lanceren

Als u ook andere producten of diensten heeft zoals bijvoorbeeld een e-book of een handige tool dan kunt u deze middels een autoresponder elke dag opnieuw onder de aandacht brengen. Verkoop extra van wat u toch al aanbiedt, het is zonde om de kans van een nagenoeg kostenloze extra promotie onbenut te laten.

6. Upselling, een duurdere versie van een product of dienst aanbieden

Gebruik een autoresponder om een beter of uitgebreider product of pakket te verkopen. De relatie kwam wellicht voor een goedkoper product maar is mogelijk geïnteresseerd in de hoogste kwaliteit. Of biedt een tweede product tegen gereduceerd tarief welke men cadeau kan geven.

7. Show uw expertise en activiteiten

Een autoresponderreeks is geweldige manier om te laten zien wat u allemaal doet en welke kennis u in huis heeft. Positioneer uzelf als toonaangevend in uw branche en vergroot het vertrouwen in uw bedrijf, uw merk, uw producten, uw diensten en uzelf.

8. Promotie van een partnerprogramma

Als u wederverkoper bent middels een partnerprogramma (affiliate) dan kunt u uw lezers deze producten of diensten aanbevelen. Middels een email reeks kunt u extra commissie verdienen en een contstante stroom van inkomsten genereren. 

Één of meerdere autoresponders?

U kunt genoemde toepassingen ofwel in 1 autoresponder onderbrengen of meerdere autoresponders daarvoor inzetten met elk een eigen distributielijst (mailinglist).

Doorgaans kiezen wij voor 1 of enkele autoresponders waarin we variëren met soorten inhoud. 

Heeft u meerdere afdelingen waarvoor u autorespondes kunt inzetten? Dan is waarschijnlijk meerdere autoresponders een goede insteek.

Let wel: meerdere autoresponders inrichten is meer werk en wellicht complexer en bewerkelijker in beheer.

Met autoresponders kunt u direct reageren als mensen interesse tonen

Tools m.b.t. autoresponders

Proces van autoresponders

Een autoresponder proces kan kort, lang of zelfs oneindig zijn als telkens informatie wordt toegevoegd aan de keten of als na de laatste nieuwe content wordt herstart met de content van de eerste stap.

Voorbeeld inrichting van een autoresponder

In deze video van Neil Patel komen ook autoresponder series voor