Zoekmachine Advertenties

Snelle groei realiseren door inzet van online advertenties.

Zoekmachine advertenties kunnen binnen 1 week draaien en creëren direct omzetkansen

Gerichte advertenties voor zoekenden

Online advertenties geven het snelst resultaat:
1. We ontwerpen sterke advertentie teksten en afbeeldingen
2. Wij richten de online advertentie campagnes in
3. We maken optimale landingspagina’s om de geinteresseerden in uw advertenties te ontvangen
4. Wij helpen u om het eerste contact met de geïnteresseerde om te zetten in een verkoop
5. Wij geven u compleet inzicht in de resultaten.

Adverteren is investeren én leren:
Met advertenties genereert u niet alleen inkomsten maar ook inzicht in het gedrag van doelgroepen. En dat kunt u verder in uw voordeel laten werken.

Het proces van zoekmachine advertenties

"Het is gemakkelijker om omzet te verdubbelen door conversies van Google Ads te verdubbelen dan door website verkeer te verdubbelen"

Bij adverteren in zoekmachines worden uw advertenties weergegeven in de organische zoekresultaten van zoekmachines.

In de 1e en 2e fase is het belangrijk om rekening te houden met het beschikbare budget. De bestemmingspagina’s waarnaar de advertenties linken moeten optimaal zijn afgestemd op de advertenties. 

Nadat de advertenties zijn geactiveerd, kunnen de prestatiegegevens worden geanalyseerd en de advertentiecampagnes worden verfijnd.

Elke keer dat uw advertentie iemand laat denken ‘Ik zou het gewoon kunnen proberen’, is voor uw bedrijf een kruispunt van keuze en overtuiging

Tekst, foto en video advertenties

Vertrouw op ons en laat onze specialisten uw zoekmachine advertenties verzorgen om uw bedrijf te laten groeien.

Een online marketing bureau die u begrijpt

De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.

Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei. 

Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes. 

Gratis advies zodat u direct kunt starten

Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.

De SEA-strategie bepalen en uitvoeren t.b.v. uw groei

Zoekmachine Advertenties (SEA = Search Engine Advertising) is online marketing die erop gericht is om u een concurrentievoordeel te bieden door een zoekmachine zoals Google te betalen om uw vermelding bovenaan de zoekresultaten weer te geven. 

Dit werkt in beginsel door te bieden op bepaalde zoekwoorden waarvan u denkt dat ze waardevolle bezoekers voor uw pagina’s zullen genereren. Met deze woorden wordt uw advertentie zichtbaar. Als bezoekers op uw advertentie klikken dan komen ze op een landingspagina in uw website uit. 

Deze keten van zoekwoord > advertentie weergave > klik op advertentie > bezoeker op landingspagina moet optimaal op elkaar zijn afgestemd. Die balans is cruciaal, daarmee kunt u kosten besparen en advertentie resultaten maximaliseren.

Online advertenteren is een kwestie van continue testen, meten en verbeteren
Voorbeeld d.d. 11 februari 2021 van resultaten van een van onze zoekmachine advertentie campagnes
SEA scores per apparaat type
Voorbeeld d.d. 11 februari 2021 van resultaten van een van onze zoekmachine advertentie campagnes
Kosten, Klikken en CTR van een sea campagne
Voorbeeld d.d. 11 februari 2021 van resultaten van ons zoekwoord onderzoek en zoekmachine optimalisatie

In 4 stappen naar indrukwekkende advertentie resultaten

1. Omschrijf uw doelgroepen: Definieer welke type klanten het meest bij u kopen én omschrijf het type mensen welke u graag als klant wilt verwelkomen.

2. Onderzoek trefwoorden: Check hoe uw doelgroepen zoeken naar producten en diensten zoals de uwe.

3. Maak meerdere advertenties: Zet diverse teksten en/of afbeeldingen in om uw doelgroepen te verleiden.

4. Test test test: Blijf zoeken naar kansrijke zoekwoorden en blijf nieuwe varianten verzinnen van uw advertentie teksten en afbeeldingen. Meet doorlopend het resultaat en maak uw advertentie campagnes steeds effectiever.

Advertenties zijn een investering welke zichzelf moeten terugverdienen

Tools welke we gebruiken voor zoekmachine advertenties

Checklist voor opzet van een Google Ads campagne

Ongeacht of u zelf aan de slag wilt of online advertenties wilt uitbesteden: leer de terminologie zodat u goed kunt (aan)sturen.

Zoekwoorden: dit zijn de woorden of woordgroepen die mensen in Google Zoeken typen, waardoor uw advertentie wordt weergegeven.

Bod: dit is het maximale bedrag dat u bereid bent te betalen wanneer iemand op uw advertentie klikt. 

Kwaliteitsscore: deze statistiek geeft aan hoe relevant uw zoekwoorden zijn voor uw advertentie en voor de webpagina waar mensen naartoe worden geleid wanneer ze op uw advertentie klikken. 

Advertentiepositie: de plek waar uw advertentie wordt weergegeven, in vergelijking met andere advertenties, wanneer deze wordt geactiveerd voor weergave op Google. 

CPC (cost per click): het bedrag dat u betaalt wanneer iemand op uw advertentie klikt. 

Conversie: als iemand die op uw advertentie heeft geklikt, een andere actie uitvoert die u wenst, zoals bijvoorbeeld iets kopen, bij een nieuwsbrief aanmelden of u bellen.

Begin met het opsplitsen van uw producten of services in categorieën en baseer uw accountstructuur daarop. Er zijn twee organisatieniveaus binnen een Google Ads-account:

a. campagnes = hoog niveau
b.  advertentiegroepen = laag niveau

U kunt campagnes zien als grotere categorieën in uw bedrijf en advertentiegroepen als kleinere, specifiekere sets producten of services. Hoe gerichter en specifieker uw advertenties zijn, hoe meer mensen u kunt bereiken die geïnteresseerd zijn in wat u te bieden heeft.

U bepaalt hoeveel u uitgeeft m.b.v. deze instellingen:

a. dagbudget = het bedrag dat u per dag aan elke campagne wilt besteden.
b. biedingen = het bedrag dat u bereid bent aan een zoekwoord te besteden als iemand naar die term zoekt en vervolgens op uw advertentie klikt.

Wat betreft het instellen van biedingen voor uw zoekwoorden, moet u een evenwicht vinden tussen het kiezen van een bod waarmee uw advertentie een gewenste positie krijgt, terwijl u toch binnen uw budget blijft. 

Woorden kiezen waarvan u denkt dat mensen ze gebruiken tijdens het online zoeken naar uw producten of diensten. Deze zoekwoorden dienen zo relevant mogelijk te zijn voor de advertentie die ze triggeren én voor de bestemmingspagina die mensen bezoeken als ze op die advertentie klikken. Belangrijkste toolZoekwoordplanner Hiermee kunt u een lijst met mogelijke zoekwoorden maken. De tool kan ook een inschatting geven hoeveel op een bepaald zoekwoord moet wordne geboden voor een goede weergave in de zoekresultaten.

Er zijn 5 opties  om te bepalen wanneer uw advertentie in de zoekresultaten wordt weergegeven:

a. Breed zoeken = advertentie wordt weergegeven voor zoekopdrachten die uw zoekwoorden in willekeurige volgorde bevatten, en voor gerelateerde termen. 

b. Breed zoeken specificatie =  zoekwoord moeten worden weergegeven in de zoekopdracht van de gebruiker in de zoekmachine als uw advertentie getriggered wordt.

c. Zinsdeel = advertentie wordt  weergegeven voor zoekopdrachten die uw exacte zoekwoord bevatten, of voor zoekopdrachten die uw exacte zoekwoord plus woorden ervoor of erna bevatten.

d. Exact = advertentie wordt alleen weergegeven als iemand zoekt naar het exacte woord of de exacte woordgroep die u kiest. 

e. Negatieve overeenkomst = ongewenste woorden of woordgroepen worden uitgesloten van het activeren van uw advertentie, waardoor nodeloze kosten worden voorkomen.

Maak op het doel afgestemde bestemmingspagina’s (landingspagina’s). Hier komen mensen terecht nadat ze op uw advertentie hebben geklikt. Door een pagina te maken die relevant is voor uw advertentie en zoekwoorden, kunnen mensen sneller vinden wat ze zoeken en maakt u een betere kans dat het door u gewenste doel behaalt wordt.

Gebruiken potentiële klanten een desktop, tablet of mobiele telefoon of beide als ze zoeken naar uw producten of diensten? 

De eerste indruk moet goed zijn, dus zorg dat de advertentie duidelijk maakt dat u biedt wat ze nodig hebben. Gebruik ook een ‘call-to-action’ waarin u kort en krachtig informeert wat mensen moeten doen als ze geinteresseerd zijn.

Google Ads en Google Analytics koppelen zodat u de hele keten kunt zien vanaf het moment van advertentie weergave tot en met website bezoeken en website gedrag. Inzicht in hoe mensen omgaan met uw advertenties en website is bijzonder waardevol. 

Google Ads heeft vele opties. Neil Patel belicht in deze video enige nuttige opties.