Nieuwsbrief Maken
Klanten melden zich niet aan voor een nieuwsbrief maar voor uw merk
Beschouw een nieuwsbrief sturen als een voorrecht en niet als een transactie
Een boeiende nieuwsbrief maken
Social media marketing en zoekmachine marketing zijn geschikt om een voet tussen de deur te krijgen. De derde optie is email marketing, een nieuwsbrief maken en sturen is relatief goedkoop en zeer effectief.
Een nieuwsbrief is een gerichte manier om uw boodschap bij uw doelgroepen te krijgen. Nieuwsbrieven zijn met name sterk om herhaal opdrachten te genereren en klanten aan u te binden.
Eerst slimme en interessante boodschappen maken en deze vervolgens via email afleveren bij doelgroepen. Het is direct, goed meetbaar en genereert snelle resultaten.
"Elke nieuwsbrief is een klantenonderzoek van uw doelgroepen, en een test of u slaagt om ontvangers te laten doen wat bij hen past"
Jeroen den Ridder. Whatsapp 06 - 2331 8665
Vereenvoudigde nieuwsbrief werkwijze:
- maak een nieuwsbrief
- vergroot uw adressenlijst
- automatiseer uw email marketing
- onderhoud uw email data met zorg
Het belangrijkste is dat u een standaard manier kiest om uw email marketing in te richten. Met vaste procedures verminderd de werktijd per nieuwsbrief en ontstaat een consistent kwaliteitsniveau.
Gebruik Call-To-Actions (CTA's) met lage drempels. E-mails zijn uitnodigingen en landingspagina's zijn de ontmoetingen
Een online marketing bureau die u begrijpt
De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.
Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei.
Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes.
Gratis advies zodat u direct kunt starten
Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.
Nieuwsbrief voorbeelden
Nederlandstalig Frankwatching nieuwsbrief voorbeeld
Dit Nederlandstalige Frankwatching nieuwsbrief is een goed voorbeeld van de minimalistische ontwerpen welke tegenwoordig in zijn. De headlines en verhalen zonder opsmuk weergeven. De content leidend laten zijn.
De content van deze nieuwsbrief bestaat uit een inhoudsopgave met headlines en links. De alinea’s zijn 35 – 40 woorden lang. De call-to-actions in het eerste en laatste deel beperken zich tot het opleidingsaanbod van Frankwatching. De eerste link in het middengedeelte is een advertentie welke leidt naar een PDf download pagina met leadgeneratie formulier, de tweede en derde link naar Frankwatching artikelen, de vierde link naar een cursuspagina met aanschaf knop, de vijfde link naar een Frankwatching artikel met Infographic.
Er is geen paginering, middels scrollen kan de gehele nieuwsbrief eenvoudig bekeken worden. De footer begint met een call-to-action om de nieuwsbrief te beoordelen, gevolgd met keurige standaard opties om in of uit te schrijven of emailvoorkeuren te wijzigen en de naw gegevens. Opvallend is dat linkjes naar social media kanalen van Frankwatching ontbreken.
Frankwatching heeft diverse mailinglists welke allen een ander format hebben. De nieuws mailinglist, waarvan onderstaand een voorbeeld, is consistent qua ontwerp, content en verzendfrequentie. Vakwerk, maar dat mag ook verwacht worden van een leidend platform in de marketing, communicatie, social media en tech.
Engelstalig Think with Google nieuwsbrief voorbeeld
Dit Engelstalige Google nieuwsbrief voorbeeld is minimalistisch. Het past in de werkwijze van Google om zonder opvallende commerciële uitingen de kwaliteit van content te etaleren.
In de eerste helft van de nieuwsbrief is geen personalisatie met aanhef van persoonlijke naam, er wordt geopend met wat u kunt verwachten van deze nieuwsbrief inclusief 1 hoofd titel met alinea van +/- 70 woorden en 2 call-to-actions. In de tweede helft van de nieuwsbrief staan 2 titels met alinea’s van +/- 30 woorden inclusief 1 call-to-action per titel.
Er is ook hier geen paginering en middels scrollen kan de hele nieuwsbrief worden gelezen. De footer begint met een call-to-action met als doel om de social media kanalen te bezoeken. Er worden geen privé gegevens vasn de inschrijver getoond. Tot slot staan onderin de standaard opties om in of uit te schrijven en de naw gegevens.
Nederlandstalig Makro nieuwsbrief voorbeeld
Dit Nederlandstalige Makro nieuwsbrief voorbeeld combineert de bekende rood, geel en blauwe kleuren van de Makro folders.
Dit is een goed voorbeeld van een commericiële nieuwsbrief waarin de call-to-actions sterk aanwezig zijn. Een pagina indeling lijkt aanwezig middels een onopvallende grijze horizontale streep. De hoogtes van de pagina’s zijn niet gelijk, en dat is ook niet nodig gezien deze nieuwsbrief middels scrollen bekeken kan worden. Er wordt gebruik gemaakt van diverse lettergroottes en zowel normale als vetgedrukte delen.
De footer heeft meerdere call-to-actions voor bezoek social media kanalen en download van de Makro app. Er staan dierse handige links en vervolgens wordt emailadres en klantnummer van de nieuwsbrief inschrijver genoemd (onleesbaar gemaakt in dit voorbeeld) en gespaarde punten weergegeven waardoor het doorsturen van de nieuwsbrief wellicht niet verstandig is. Vervolgens de optie om de inschrijf gegevens te beheren en tot slot staan onderin de naw gegevens en standaard tekst.
Engelstalig Canva nieuwsbrief voorbeeld
Dit Engelstalige Canva nieuwsbrief voorbeeld heeft meer stijlelementen dan de andere weergegeven voorbeelden. Het combineert goud, grijs met een marmer patroon. Het is een elegante vormgeving voor doelgroepen rondom kunst.
Leespatroon in de F-vorm
Een studie van Nielsen Norman Group toont aan dat mensen webpagina’s vaak lezen in een F-vormig patroon: twee horizontale strepen gevolgd door een verticale streep.
1. Mensen lezen eerst in een horizontale beweging, meestal over het bovenste deel van het inhoudsgebied.
2. Mensen lezen daarna een stukje naar beneden en vervolgens in een tweede horizontale beweging die doorgaans korter is dan de vorige beweging.
3. Ten slotte scannen mensen de linkerkant in een verticale beweging.
In de studie is het dominante leespatroon van een webpagina in de vorm van een F. Met dit gegeven kan het belangrijk zijn om uw belangrijkste call-to-actions in de leesrichtingen van het F-patroon te positioneren.
Tools welke we gebruiken om nieuwsbrieven te maken
Stappenplan om een nieuwsbrief te maken
Nieuwsbrieven kosten in voorbereiding tijd maar als eenmaal het nieuwsbriefsysteem is ingericht en gestart dan verloopt het grotendeels automatisch. Tot het moment dat ontvangers de door uw gewenste actie ondernemen.
bepaal de doelen en vervolgens welke boodschap u wilt overbrengen en ga dan plannen.
dit moet direct de aandacht trekken, anders zal de lezer niet verder lezen.
de lezer moet op een slimme manier aangezet worden om actie te ondernemen, denk aan het F-vormige leespatroon.