Hashtag Onderzoek
Dat social media bericht wordt niet vanzelf gevonden!
We #helpen u met het vinden van de juiste #hashtags
Welke hashtags kiest u?
Een mix van hashtags types geeft doorgaans helder aan waar uw bericht over gaat. Mix daarbinnen ook hashtags met een groot en klein bereik.
- Branche hashtag
- Niche hashtag
- Merknaam hashtag
- Community hashtag
- Locatie hashtag
- Actualiteiten hashtag
Zie onderaan deze pagina de uitleg per hashtag type.
"Hashtags kunnen het aantal bericht weergaven exponentieel laten stijgen. Maar: #Stop #Overmatig #Gebruik #Van #Hashtags.
Vind een balans tussen normale woordcombinaties en hashtags."Jeroen den Ridder. Whatsapp 06 - 2331 8665
Hashtagsonderzoek is belangrijk voor goede zichtbaarheid voor de juiste doelgroepen in sociale media kanalen.
Bij verkeerd gebruik van hashtags wordt uw social media kanaal of bericht slecht of niet weergegeven.
Gebruik de juiste hashtags en u kunt de enorme kansen creëren en uw aantallen volgers snel laten groeien.
Zonder deugdelijk onderzoek van hashtags m.b.t. het bericht onderwerp en de gewenste lezers daarvan, gebruikt u niet het volledige potentieel van social media berichten.
Een online marketing bureau die u begrijpt
De weg naar succes heeft stevige ondergrond nodig: we geven advies in een gratis gesprek of e-mail.
Wilt u het advies zelf in praktijk brengen? Respect. We volgen u graag op weg naar uw online groei.
Wilt u ons de online doelen laten halen? Dank voor uw vertrouwen. We bestuderen uw branche, uw bedrijf en uw concurrentie en starten direct met online succes.
Gratis advies zodat u direct kunt starten
Stuur uw vraag, we helpen u graag op weg.
Strategisch gebruik van kansrijke hashtags
Zorg eerst dat uw doel(en) helder zijn. Vervolgens kunt u gefundeerde keuzes maken:
- Meer likes
- Meer reacties
- Meer bereik
- Meer betrokkenheid
Likes is wanneer iemand uw bericht heeft gekwalificeerd als leuk, interessant, grappig of een andere emotie.
Reacties is als iemand een antwoord heeft geschreven op uw bericht.
Weergaven is het aantal keer dat uw bericht is weergegeven in iemands tijdlijn, eventueel meerdere weergaven bij één persoon tellen mee.
Bereik is het unieke aantal mensen die uw bericht echt hebben gezien.
Betrokkenheid is de totale interactie die een bericht gehad heeft. De betrokkenheid ratio hangt af van de grootte van het profiel, de hoeveelheid gepubliceerde berichten en de hoeveelheid hashtags.
Zichtbare hashtags staan direct zichtbaar onder een foto in een tijdlijn.
Onzichtbare hashtags worden bewust uit beeld geplaatst. Dit gebeurt door na de tekst 5 punten te plaatsen en vervolgens de hashtags te plaatsen.
Ideale hashtags voldoen aan 3 criteria:
1. Relevantie t.o.v. het bericht: Of u nu kiest voor TikTok, Instagram, Twitter of Facebook: een visualisatie inclusief korte tekst help lezers en algoritmes om uw bericht te classificeren. Zorg dat de hashtags in lijn liggen met de berichtinhoud.
2. Goed bereik van de hashtag: Bereik is het aantal mensen dat zowel een hashtag gebruikt als deze mogelijk heeft gezien.
3. Goede betrokkenheid van de hashtag: Betrokkenheid is de totale interactie die een bericht met hashtags gehad heeft: reacties, likes en het delen.
Tools welke we gebruiken voor hashtags onderzoek
We onderscheiden 6 soorten hashtags
Dit zijn algemene hashtags welke door veel mensen worden gebruikt. De concurrentie is daarom groot.
Voorbeelden:
#bouwvakker
#marketeer
Vrij algemene hashtags maar 1 niveau dieper dan branche hashtags. Deze worden ook nog door veel mensen gebruikt en de concurrentie is ook groot.
Voorbeelden:
#metselaar
#online marketeer
Bekende merken en social media accounts hebben hashtags met de eigen naam.
U kunt met deze merknaam hashtags nieuwe volgers genereren:
1. Probeer opgemerkt, geliked of gedeeld te worden door het merk.
2. Controleer zoekresultaten van de hashtag om gerelateerde connecties te maken.
Voorbeelden:
#rumagmusic door @RUMAG
#FindYourOwnPerfectFitby @SuitSupply
Social media is de thuisbasis van veel communities. U kunt lid worden van Facebook Communities en Instagram Communities om zo te verbinden met potentiële klanten.
Voorbeelden:
#onsoranje van https://www.instagram.com/onsoranje/
#oudamsterdam van https://www.instagram.com/oudamsterdam/
Met locatie-hashtags maakt u het voor andere mensen gemakkelijker om u te vinden.
Een hashtag combinatie zoals deze is interessant: Locatie + niche + industrie
Voorbeelden:
#BredaHuwelijksFotograaf
#AmsterdamKunstGallery
Actualiteiten kunnen nieuws, feestdagen en evenementen zijn. Deze bieden allemaal kansen om potentiële klanten te bereiken. Indien een realistisch verband met actualiteiten mogelijk is kunt u dat verbinden met uw merk, product of dienst. Ga echter geen vergezochte of zelfs ongeloofwaardige verbanden leggen.
Voorbeelden nieuws:
#Lockdown #Huiswerk #KinderTuin #WerkBoek
#Coderood #Stormparaplu #Breda
gevoelens m.b.t. feestdagen geven verbindingskansen. Inspelen op nieuwsgierigheid naar wat gebeurt in de omgeving is ook iets om te overwegen.
Voorbeelden feestdagen:
#Kerstmis
#Sinterklaas
#Dierendag
Locatiegebonden evenement hashtags zijn nuttig om mensen in de buurt te vinden, mits ze hetzelfde evenement bijwonen.
Voorbeelden evenementen:
#KlunenBreda
#OpenCoffeeBreda
#CultuurnachtBreda